شهر تاریخی آناوارزا آدانا ترکیه

شهر تاریخی آناوارزا در حدود 70 کیلومتری مرکز آدانا واقع شده است. این شهر باستانی در شمال شرقی شهر آدانا ، در انتهای منطقه جیهون از شهر آدانا و نزدیک منطقه کوزان از شهر واقع شده است.  

تاریخ دقیق ساخت این شهر در دسترس نیست ، اما به گفته مورخان ، این شهر در زمان امپراتوری روم و دو دهه قبل از میلاد رونق داشته است. اما قلعه بزرگ داخل شهر و همچنین بقایای حمام ، کلیساها ، انبارها و سایر بناها اهمیت این شهر و رونق آن را نشان داده است. به گفته برخی از باستان شناسان ، این شهر بعد از میلاد ساکن ارامنه بوده و از اهمیت مذهبی خاصی برخوردار بوده است.

شهر تاریخی آناوارزا آدانا ترکیه
شهر تاریخی آناوارزا آدانا ترکیه

شهر تاریخی آناوارزا آدانا ترکیه

یکی از جالب ترین موارد در مورد این شهر تاریخی وجود یک خیابان بسیار بزرگ در وسط آن است که به عنوان قدیمی ترین جاده دو طرفه جهان نیز شناخته می شود. هر دو متر در خیابان یک ستون بلند وجود داشت که حدود 7000 عدد داشت ، اما بسیاری از آنها یا در طول تاریخ تخریب شده اند یا هنوز بقایای آنها کشف نشده است.

همانطور که گفته شد این شهر تاریخی در حدود 70 کیلومتری شهر آدانا واقع شده است اما دسترسی به آن دشوار نیست. اولین گزینه برای دسترسی استفاده از اتوبوس و رسیدن به یکی از شهرهای جیحان ، کادیرلی یا کوزان است. سپس از طریق همه این شهرها می توانید با اتوبوس یا مینی بوس که به شهر تاریخی آناوارزا می روند به آنجا بروید. گزینه دوم استفاده از اتومبیل شخصی است و اگر اتومبیل شخصی ندارید ، اجاره ماشین یکی از بهترین راه ها برای رفت و آمد در ترکیه به ویژه در شهرهایی مانند آدانا است.

برای ورود به سایت گردشگری شهر باستانی آناوارزا هزینه ورودی وجود ندارد و بازدید از آن کاملا رایگان است. ساعات بازدید از این مجموعه در تمام روزهای هفته در بهار و تابستان از 9 تا 19 و در پاییز و زمستان از 8 تا 17 است. 

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه