شهر توریستی دمره در آنتالیا

شهر توریستی دمره در آنتالیا

شهر توریستی دمره در آنتالیا

شهر دمره یا با نام قدیمی اش میرا (Myra) یکی از شهرهای توریستی و تاریخی در استان آنتالیا است. در این شهر آثاری از سه قرن قبل از میلاد مسیح پیدا شده است اما تاریخ شناسان معتقدند پیدایش این شهر حداقل به ۵ قرن قبل از میلاد مسیح بر می گردد. گفته می شود این شهر در دوران سلطه رومی ها پیشرفت بسیاری کرده و به یک شهر ثروتمند تبدیل شده است. در دوران بیزانس شهر میرا (دمره امروزی) به یکی از مهم ترین شهر های اداری و مذهبی تبدیل شد. این مذهبی بودن در طول تاریخ ادامه داشته و شهر دمره همیشه مورد توجه دین مسیحیت بوده است.

از جاذبه های گردشگری شهر دمره می توانیم به کلیسای مشهور بابانوئل (Noel Baba Kilisesi) یا همان کلیسای سنت نیکولاس (St. Nicholas Church)، شهر باستانی و ساختمان تئاتر میرا (Myra Antik Kenti ve Tiyatrosu)، شهر باستانی آندراکه (Andreake Antik Kenti)، مزارهای سنگی و شهر باستانی سیمنا (Simena Antil Kenti) اشاره کرد. از دیگر جذبه های شهرستان دمره که به این شهر نزدیک هستند می توان به جزایر ککووا (Kekova) و دریای بسیار تمیز شهر غرق شده (Batık Kent) اشاره کرد. با وجود جاذبه های گردشگری زیاد، از این شهر به عنوان شهری توریستی به اندازه کافی بهره برداری نمی شود.

شهر و شهرستان (İlçe) دمره از لحاظ جغرافیایی در غرب خلیج آنتالیا (Antalya Körfezi) و جنوب شبه جزیره تکه (Teke Yarımadası) قرار دارد. این شهرستان از سمت شرق با فینیکه (Finike)، از سمت غرب با کاش (Kaş) و از جنوب با آکدنیز (Akdeniz) همسایه است.

شهر توریستی دمره در آنتالیا
شهر توریستی دمره در آنتالیا

شهر توریستی دمره در آنتالیا

شهر دمره در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۲۶ هزار نفر جمعیت داشت. با وجود جاذبه های توریستی زیاد ، به دلیل کمبود بهره برداری و‌ درآمدزایی از این جاذبه ها ۹۰ درصد منبع اقتصادی این شهر را کشاورزی تشکیل می دهد. این شهر در ترکیه یکی از شهرهایی است که بیشترین میزان تولید فلفل بلند را دارد.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه