منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت در استانبول

منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت در استانبول

 منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت در استانبول هر دو در قسمت غربی قسمت اروپایی استانبول واقع شده اند. بیلیک دوزو در جنوب اتوبان E5  و اسن یورت در شمال این اتوبان هستند.

بیلیک دوزو با سواحل زیبا توجه شهروندان و گردشگران را به خود جلب می کند و مکان های ویژه برای پیاده روی ، دوچرخه سواری و ماهیگیری از چشم اندازهای دیدنی این سواحل است که با خرید ملک در استانبول می توانید در این منطقه مستقر شوید. 

منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت در استانبول

منطقه Beylikdüzü استانبول با خیابان های گسترده و فضای سبز یکی از زیباترین مناطق استانبول است. این منطقه از تمام استانداردهای اروپا پیروی کرده است. محیط منطقه Beylikdüzü استانبول تمیز و ساختمانهای آن از وضعیت مطلوبی برخوردار است و همچنین امکانات پزشکی ، آموزشی و اجتماعی در این منطقه از سطح عالی برخوردار است.

تاریخچه ی منطقه بیلیک دوزو استانبول:

در زمان امپراتوری عثمانی ، آب و هوای دشت و دلپذیر این منطقه ، مکانی مورد علاقه برای پادشاه و اطرافیانش ، به ویژه اشراف به عنوان ییلاق تابستانی در نظر گرفته می شد و به همین دلیل ، این مکان به Bilikduzo یا Big Bay معروف است.

منطقه بیلیکدوزو استانبول از زمان زلزله 1999 ازیمیت افزایش جمعیت داشته است و افراد مختلف ترجیح داده اند در ساختمانهای جدید زندگی کنند آنها از مناطق قدیمی استانبول به بیلیكدوزو مهاجرت كردند زیرا از امنیت پایین ساختمانهای قدیمی ترس داشتند.

هنگامی که Metrobus (سیستم اتوبوس سریع) در سال 2012 از Avci Lar به منطقه Beylikdüzü استانبول ساخته شد ، موج دوم مهاجرت به منطقه آغاز شد. با ساخت متروبوس ، مشکل “مسافت” حل شده و مناطقی که دور بودند به هم نزدیکتر شده اند ، به همین دلیل بسیاری از مردم به منطقه بیلیکدوزو استانبول مهاجرت کرده اند.

جمعیت این منطقه از 3000 در دهه 1990 به 350،000 در سال 2018 افزایش یافته است.در سالهای اخیر ، منطقه Beylikdüzü استانبول به یکی از داغترین مناطق سرمایه گذاری مسکونی و تجاری تبدیل شده است.

در واقع ، Bilikduzu مکانی عالی برای فرار از گرمای شدید تابستان استانبول است. این منطقه با وجود مجاورت با دریا اما به دلیل وزش باد و باد خنک هوای بسیار خوبی برای تابستان دارد و می توانید از هوای خنک این منطقه لذت ببرید اما به همین دلیل در مقایسه با محله های دیگر زمستان سرد و پر سوزی هم دارد.

فاصله بیلیکدوزو استانبول تا مرکز شهر استانبول چقدر است؟

فاصله بین Beylikdüzü و مرکز شهر استانبول حدود 45 کیلومتر میباشد.

اطلاعات کلی منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت در استانبول:

شهردار این منطقه ، ، باشعار بیلیکدوزو خانه ی ماست، Beylikduzu را به یکی از پیشرفته ترین مناطق استانبول تبدیل کرده است. بسیاری از پاساژهای خرید استانبول در منطقه Beylikdüzü استانبول واقع شده است و Beylikdüzü بهشتی برای خرید است و به عنوان جمهوری خرید نیز شناخته می شود. 

منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت در استانبول

اهمیت منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت در استانبول با گسترش تعداد بیمارستان ها ، مراکز خرید ، کارخانه ها ، پروژه های املاک جدید ، مسیرهای حمل و نقل ، دبیرستان ها ، دانشگاه ها در منطقه بیلیک دوزو استانبول افزایش یافته است. گسترش مدارس و دانشگاه های بین المللی در منطقه افزایش یافته و در نتیجه تقاضا برای واحدهای مسکونی اجاره ای نیز افزایش یافته است. این امر باعث جذب سرمایه گذاران و ساکنان منطقه بیلیکدوزو در استانبول شده است. اتمام خط مترو در این منطقه نیز بر قیمت آپارتمان ها تأثیر گذاشته است.

برای مهاجران دارای فرزند ، مراکز آموزشی در این منطقه کاملاً مدرن بوده و روز به روز در حال توسعه هستند. مدارس دولتی ، غیرانتفاعی و بین المللی ترکیه برای کودکان و نوجوانان ایرانی از دیگر امکانات موجود در این دو منطقه است.

فست فودهای مشهور جهان مانند مک دونالد ، KFC ، Burger King و Pizza Hut همچنین شعب مختلفی در منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت در استانبول دارند.

اگر به دنبال مراکز خرید لوکس در منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت در استانبول هستید می توانید از پارک مارمارا ، اکباتی و پرلاویستا دیدن کنید.

از نظر بافت فرهنگی ، به ویژه در منطقه بیلیکدوزو ، ساکنان از خانواده های ترک تبار هستند و از فرهنگ شهری بالایی برخوردار هستند. در برخی مناطق اسنیورت این بافت کمی سنتی تر است و شهروندان غیر ترک در این مناطق کمتر زندگی می کنند.

ساکنان بیلیکدوزو و اسنیورت به دلیل دسترسی به کلیه امکانات زندگی شهری و همچنین امکانات تفریحی و آموزشی با کیفیت ، کمتر احساس نیاز به سفر به مرکز شهر می کنند.

سوپرمارکت های زنجیره ای مانند میگروس و کارفور و همچنین فروشگاه های برتر مواد غذایی مانند فیله و انواع بازارهای هفتگی به ویژه اینکه مدتی است که مغازه هایی با محصولاتی از ایران در تهیه و طبخ غذاهای خوشمزه ایرانی به هموطنان کمک کرده اند.

بیلیک دوزو و اسن یورت دو منطقه مجزا اما همسایه هستند و هرکدام شهرداری ها و ادارات دولتی خود را دارند. هر دو در غرب استانبول ، در بزرگراه E5 قرار دارند. اما تفاوت های زیادی وجود دارد.

می توان گفت اسن یورت بیش از بیلیک دوزو محل اقامت ایرانیان است.

جمهوریت، ناظم حکمت، اینوویا مارمارا پارک، حرامی دره، کریستال شهیر و حتا کوزا پارک که بیشترین جمعیت ایرانی را در خود جای داده اند، جزو اسن یورت بوده در حالیکه بیکنت، گورپینار، یاشام وادیسی  و یاکوپلو از محله های بیلیک دوزو هستند.

منطقه اسنیورت دارای مجتمع های مسکونی مدرن و تازه ساخته شده بسیاری است.محله جمهوریت یکی از سرزنده ترین محله های این منطقه است که علاوه بر داشتن امکانات رفاهی مناسب مانند رستوران ، کافی شاپ و فضای سبز ، تا اواخر شب ادامه دارد.اما در بیشتر محله ها ، بافت محلی کاملاً مشهود است.

در حالی که در منطقه Beylikdüzü ، آپارتمان ها بیشتر برای خانواده های پرجمعیت است. خیابان ها بلوار کشی منظم و تمیز است و ساکنین مجموعه ها بیشتر ترک هستند. از امکانات آموزشی بهتر و مدارس خصوصی بیشتری برخوردار است. در مجاورت دریا همچنین منجر به ساخت ویلاهای شیک و شهرک های مدرن نزدیک ساحل شده است. ساحل Gurpinar و اسکله شیک West Marina مانند کارت پستال ها و مکانی عالی برای گذراندن عصرها و تعطیلات تابستان است.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه